Usch va illa!

Usch va illa! Jag är inte lite dålig på att skriva här.
Dagarna är fulla och helgerna är min man här så det blir lite tid till att skriva.

Jag har haft mitt första prov. Sminkade Bea. Det blev sådär inte helt nöjd då jag trodde att jag hade mer tid än vad jag hade. Awesome! meeeen, det kunde varit värre. Vi har nu gått igenom hela ansiktet och imorgon drar vi igång med lösögonfransarna. Kommer bli skit kul.

Min man åkte precis, alltid lika hemskt att behöva säga hejdå. Konstigt att det aldrig blir bättre.
Men snart så är han här, snart så slutar han på jobbet i Ronneby.

Okej, vad ville jag ha fram den här gången?
Jo, jag är lite emot alla "gör så här så blir du smal!" "Ät och drick det här så kan du snart gömma dig bakom en lyckstolpe!!!"
Men jag har nu fått höra om LCHF, Low Carb High Fat.. Jag vet inte om jag är oerhört sen som aldrig har hört just detta coola namn. Eller om det är någon storstadsgrej, som tunnelbana eller pendeltåg liksom.

Men det går ut på att man ska hoppa över kolhydraterna.
Jag har en sjukdom som kallas för PCO, en hormonsjukdom. Och när man har det så suger man åt sig kolhydrater som en svamp. Tar jag i en potatis så har jag gått upp 2 kilo... Känns det som.
Och desto mer jag går upp i vikt desto värre blir sjukdomen.
Men Nu ska jag försöka ta tag i det här. Det jag tycker är viktigt är att man inte känner att det är någon plåga.
Testar du något sånt här som bara känns som en plåga så är det ingen mening att göra det, du kommer ändå inte orka fortsätta med det en längre tid.
Alla som har pratat om denna metod har gått ner oerhört mycket och mår väldigt bra.
Så jag funderar på att ta tag i det hela och testa det här. MEN, röra på sig bör man göra ändå tycker jag allt.
Tydligen så tar det ungefär 21 dagar för hjärnan att vänja sig av vid saker. Så klarar man 21 dagar så ska det tydligen inte vara lika svårt sen. Så ja, bara 21 dagar kvar då! haha.
Tänkte visa en länk där ni kan läsa lite mer ingående om LCHF. http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Ta hand om er.
Kärlek, Linnea





Kommentarer
Postat av: Bea

Mitt lilla hjärta! Vi har inte pratats vid på över en vecka!!! Hur har det gått i dagarna på skolan? Och hur går det med nya kosten? :) BAMSEKRAAAAM!!!!!!! <3

2011-08-21 @ 01:06:46
URL: http://bsandgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0