Tala till mig, älskling

Nu är det mindre än 2 månader kvar.
Hjälp vad tiden går fort, jag har fortfarande inte fattat det, hum är det bra?!
Haha.
Jag har en känsla av att jag kommer först fatta att jag ska gifta mig den dagen och då kommer jag vara så nervös och stressad så dagen efter kommer jag knappt fatta vad som har hänt.
Haha, inte det ultimata kanske?
Nu i påsk så ska vi till Karlshamn och planera en massa bröllopsgrejer. Och eventuellt bli fotograferade, yay!

Nu i helgen var jag och M på Väla centrum och shoppade loss. Min blivande man köpte sina kläder till bröllopet, det var 40% inne på dressman och han lyckades fatiskt hitta sina grejer där. Verkligen INGET fel på Dressman men jag trodde inte att de hade så stort utbud av kostymer, frack och allt. Men hej och hå de hade mer sådana kläder än vardagskläder. Så tummen upp för det. Morgan hittade en kavaj, byxor, väst, shorta och slips för under 2000:- tack vare att de hade 40% rabatt. Awesome!

Sen gled jag in i en affär som heter Scent of Beauty. Jag hade nämligen fått för mig att jag vill ha en ny parfym till bröllopet, en liten skit grej kanske vissa tycker. Men människor kopplar ofta dofter till vissa händelser i sitt liv. Och jag vill ha en speciell doft för en speciell dag som denna.
Jag fick jätte mycket hjälp av kvinnan som håller i affären, vet inte hur länge jag stod där inne och fick lukta på alla möjliga parfymer. Men till slut hittade jag Den.

 
Parfymen heter Parlez-moi d'amour "Tala till mig, älskling"
(på svenska, jag kan inte Franska men hon i affären sa det)
John Galliano tycker att allt har blivit så opersonligt med sms, mejl, facebook etc.
Och det mest personliga och romantiska man kan göra är att skriva ett handskrivet brev till någon.
Och därför heter denna parfymen så, flaskan ser ut som ett brev med ett litet frimärke på och på korken står det
"..and this is why Iam writing to you my love"
En fin historia tycker jag och jag föll nog lite extra för den pga historian.
Sen var det ju absolut inte fel att M gillade den.

Doften öppnar med blåbär, ingefära och bergamott för att övergå till sitt blommiga hjärta av jasmin,
lavendel och ros. Basen består av mysk, patchouli och cypress. En söt men underbar doft.
Kan verkligen rekommenderas.



Ta hand om er.
Kärlek, Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0